Orfer is committed to growing its service business through corporate restructuring
As part of a corporate restructuring, Orfer Oy will transfer the operations of its service business unit to Orffin Oy, hereafter referred to as Orfer Service, starting on November 1, 2024. All services will continue as usual. The transfer of service contracts associated with the business transaction will be agreed upon in the upcoming months.
The entire Orfer service staff will transfer to Orfer Service as existing employees, maintaining their current roles, responsibilities, and leadership structure. Paul Stucki will continue as the owner and active entrepreneur of both companies.
The goal of this restructuring is to further develop services for existing clientele with new service products, attract new clients, and expand the extensive service contract portfolio.
Orfer Service aims for strong growth across all areas of its service business:
- Maintenance Services include inspections, scheduled maintenance, and repairs of industrial robots and automation equipment.
- Modernization Services encompasses mechanical and electrical modifications, equipment relocations, improvements, software modifications, and hardware and software updates.
- Sales of Robots and Accessories
- Spare Parts Services provide spare parts packages and individual parts to customers.
- Servo and AC/DC Motor Repair and Maintenance
- Specialist and 24/7 Support Services: Orfer Service offers a unique oCare expert and 24/7 remote support service that covers entire automation systems and can be extended beyond Orfer’s own installations to include third-party systems.
Both Orfer and Orfer Service staff will continue to work closely with their shared mission: "Driving sustainability in packaging and logistics."
For further information, please contact:
Jussi Muikku
CEO
+358 400 946 905
jussi.muikku@orfer.fi
Orfer panostaa palveluliiketoimintansa kasvuun yhtiörakenneuudistuksella
Orfer Oy toteuttaa yhtiörakenneuudistuksen siirtämällä palveluliiketoimintayksikkönsä toiminnan liiketoimintakaupalla Orffin Oy:lle, jota tässä kutsutaan Orfer Serviceksi, 1.11.2024 alkaen. Kaikki palvelut jatkuvat ennallaan. Liiketoimintakauppaan liittyvistä sopimussiirroista sovitaan lähikuukausien aikana.
Palveluliiketoiminnan henkilöstö siirtyy kokonaisuudessaan Orfer Servicen palvelukseen vanhoina työntekijöinä ja nykyisillä toimenkuvilla ja johdolla. Paul Stucki jatkaa molempien yhtiöiden omistajana ja aktiivisena yrittäjänä.
Uudistuksen tavoitteena on kehittää palveluita nykyasiakaskunnassa uusilla palvelutuotteilla, hakea uusia asiakkaita sekä entisestään kasvattaa laajaa palvelusopimuskantaansa. Yhtiö tavoittelee vahvaa kasvua kaikilla palveluliiketoiminnan osa-alueilla:
- Huoltopalvelut käsittävät teollisuusrobottien ja automaatiolaitteiden kuntotarkastukset, määräaikaishuollot ja korjaustyöt.
- Modernisointipalvelut kattavat mekaaniset ja sähköiset muutostyöt, laitteistojen siirrot, parannukset ja ohjelmistomuutokset sekä ohjelmistojen ja laitteiden päivitykset.
- Robottien ja lisälaitteiden myynti
- Varaosapalvelut kattavat asiakkaille toimitettavat varaosapaketit sekä yksittäiset varaosat.
- Servo- ja AC/DC-sähkömoottoreiden korjaus- ja huoltotoiminta
- Asiantuntija- ja tukipalvelut: tarjoaa asiakkaillemme kokonaiset automaatiojärjestelmät kattavan oCare -asiantuntijapalvelun ja 24/7-tukipalvelun, jotka ovat Orferin omien toimitusten lisäksi laajennettavissa myös kolmansien osapuolten järjestelmiin.
Molempien yhtiöiden henkilökunta jatkaa tiiviissä yhteistyössä ja tinkimättömällä palveluasenteella työtään asiakkaiden automaation edistämiseksi yhteisen toiminta-ajatuksen mukaisesti; Driving sustainability in packaging and logistics.
Lisätietoa:
Jussi Muikku
Toimitusjohtaja
+358 400 946 905
jussi.muikku@orfer.fi